2011. január 7., péntek

ábécé...

Tegnap kaptam egy e-mailt videoüzenettel, hogy Muratnak mutassam meg, mert ezt a legfontosabb megtanulnia. Történt ugyanis, hogy vasárnap, kora délután csörög a telefonom.
-„Hello Honey, merre vagy?”
-„Itthon, nem mentem ki a szüleimhez.”
-„Oh, akkor tudunk a skype-on beszélni?”
Azonnal lépek gépemhez, a következő sorok várnak rám ott, magyarul.
„Hello Honey én online vagyok.”
Mosolygok, el sem tudom mondani, mennyire meglepődöm. Na, gondoltam itt megáll a tudomány, és mára ennyi, de nem! Jött egy sokkal váratlanabb!
"Én király vagyok."
Ezen már gurguláztam a nevetéstől: -„Hé, az egót egy kicsit lejjebb :)”
„Én születtem Szentendre.”
Igen, pontosan ott, nem felejtette el! De ezeket a szavakat honnan veszi?
„Kérek szépen egy kávét tejjel.”
„Kérem, segítsen.”
„Csak egy kicsit tudok magyarul.”
Ha így folytatja a kicsit elfelejtheti. :)
„Én nem működök.” Hát azt látom, gondoltam magamban… illetve másképpen, mint tegnap, de ezt is élvezem :)
„Hol van a party?”
„Hol van a wécé?”
– majd áttér angolra: -„Azt hiszem, ez a kettő összefüggésben van egymással, ezt jól meg kell tanulnom.”
„Ő a barátom!”
A barátnő szót nem kell megemlítenem, mert a végén más mondatba illeszti bele, mondjuk: „kérek szépen egy barátnőt.” Nem, nem. Az maradjon csak a „Honey”. Csöndben maradok.
-„Honey, tudnál nekem szavakat mondani olyan betűkkel, amiknek nem értem a kiejtését…” és elindul egy több mint öt órás nyelvtanulás. Eleinte jókat nevetünk, legalábbis én, majd ő szenved, nem sokkal utána már én is.

Ennek oka igen egyszerű. Vannak olyan betűk amiket életében nem hallott még. Most pedig mindezeket zúdítva öntöm felé, ami arcán a mosolyt egyre lejjebb és lejjebb húzza. A „ty” és a „gy” neki egyforma. Nem bírja megkülönböztetni.
A „c” betűnél is elakadtam, pedig az általános iskolában fejünkbe vésett legegyszerűbb szót hoztam fel neki példaképp: cica. Emékszem ezt a betűt a tanárok mindig így emlegették.
Murat tágra nyílt kerek szemekkel néz rám, formálja a száját és … semmi.

Váltok: cici. Fejét vakarja, majd mikor elmagyarázom e két szó jelentését felvillanyozódás a végeredmény. :) Gyanítom nem a macska végett :) Na, gondoltam innen már egyszerű lesz, ez a lendület meghozza a gyümölcsöt.
Tévedtem, a helyes kiejtés sajnos elmarad. Ha erre a betűre valaki tud ötletet azt írja meg, szívesen veszem, mert a bicskám a példák ellenére beletört. :(
Mikor látom kezdi bedobni a törölközőt már meg sem merem említeni a „j”-t és a „ly”-t valamint a még hátramaradt betűket.
Minap egyik slágerüket dúdolom, énekelni nem lehet, mert kitörik a nyelvem benne, de azért az érdekel, hogy a refrént tökéletesen hogyan ejtik. Több sem kellett, azonnal kap az alkalmon, talán kölcsön kenyér visszajár :)

Leírja, kiejti, majd próbál segíteni... én meg nézek, mint Rozi a moziban…
-„Az I betű (kicsivel kellene írnom, de a klaviatúrán mifelénk az nem található) nálatok mi???”- kérdem. Ugyanis a refrén tele van ezzel.
-„Hát olyan, mint az i csak nincs rajta pont.” És mond egy totálisan más kiejtésű betűt.

Fülelek, ő ismételgeti, én nem értem. Bevallom meg sem közelíti a kiejtésem azt, amit ő hajtogat. Na nem lettem se beljebb se okosabb.
-„Csak nem azt akarod mondani, hogy a 44 betűben, amit ti használtok, szemben a mi 22 betűnkkel, nálatok ez nincs?" - kérdi. -"Az nem létezik!” :)
-„Márpedig nincs!”
Még jó, hogy egy nagyon fontos szóban semmi nehézsége nem akadt.

Jaj, jaj, jaj, elképzelem, amint egy romantikus pillanatában beszédhibásan közli velem, én folyamatos nevetésben törnék ki... ennek köszönhetően agyoncsapnék mindent.
Ezt elsők között megtanulta, a legtökéletesebb kiejtéssel.
Klikk ide, és hangerőt rá: http://www.funpic.hu/swf/nagyon_szeretlek_teged.html

Ui: Nem tudom a cica vagy a cici tette meg a nagyobb hatást, de ma sikeres volt a "c" betű :)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezek szerint lemaradtam:
a Zengő ABC-t akartam küldeni,csak nem tudtam eldönteni,hogy versben vagy dia filmen küldjem.
Pusz:A...

Krisztuka írta...

Zengett itt minden órákon át... zöngés, zöngétlen, különböző ajakkerekítés... de ötleted nem rossz.
Majd Bálinttal együtt beül az iskolapadba :) mindketten kezdő csoport :)