
"Na ez az én filmem" - gondoltam.
Egészen egyszerűen indul, mintha csak saját barátnőnk mesélne életéről. :) Szokásos mondatok és kiszámítható reakciók…
-"Ne légy türelmetlen" - intettem magam nyugalomra. Őszintén bevallva az érdektelenség elől „elvitt” a színészi alakítás. Audrey Tautou hibátlan érzékenységgel formálja meg a sebezhető, szeretetre éhes diáklányt. Arcának vonásaival, mimikájáva

Pontosan átélte mindenki, a világ kifordul önmagából és vele együtt minden megváltozik. A film

"szerelmetes érzelmeiről" mesél nekünk. Ezekkel az „apró” zseniális rendezői odafigyelésekkel visz előre a film. Ám ahogy az idő halad azért jelzés értéknek feltűnik egy-egy futó árnyék az arcán, ezáltal érzékeltessék a tökéletesnek tűnő világnak, van egy másik oldala is. Fény és árnyék. De mikor látom? Mikor fogja átvenni az árny a teljes szerepet? „Inkább mégis lassú a film” – konstatálom.
A történet egyszerű: Angélique (Audrey Tautou) festőművésznek tanuló egyetemistát alakít, aki délutánonként kiszolgáló egy bárban. Ráadásul tehetséges grafikus, aki



Barátai óva intik, figyelmeztetik, és reális képet látva kimondják, azt amit sosem akar meghallani:
- "A férfi csak áltat!"
Ő rendületlenül hisz, mert hinni akar kettejük boldogságában, ezáltal reménykedik, aminek következménye, hogy bolondságokat művel. A diáklány lelkét (és persze tetteit) a harag kezdi irányítani, eltűnik a piros, hogy helyét átadja a hideg-kék színekben megtestesülő haragnak, dühnek, agressziónak.
Nem is tudom minek örültem volna jobban. Válást lássak, vagy szakítást. Riasztott a naivitása. Ugyanakkor minden hátborzongató cselekedete ellenére sem válik rémisztő figurává, együtt érzünk vele, megpróbáljuk megérteni mit miért tesz. Aztán pont mikor már elkönyveltem magamban, nem jó választás volt ez a film mára, megérkezik az első csavar. Több gyanús baleset után (amit valójában nem látunk, tetteinek csak a következményeivel szembesülünk, sejthetjük, vagy elképzelhetjük őket, hogy megtörténnek) elvágják a filmet és hátrapörgésbe kapcsol, pontosan az elején áll meg. Flashback. Ugyanaz a képsor,


A film végére azért összeér a két szál, és a záró képsorok minden elképzelést megcáfolnak, még egy jó kis csattanóra is futja. Na ez az, amit nem árulok el, mindenki nézze meg mit titkolok :)
A film világát az emberi elméhez lehetne a legjobban hasonlítani. Világos, üde színek pompájával van teli, ám a fájdalom és vele együtt az őrület sötétebb, rémisztő tónusai sem hiányoznak belőle.
Hajnalban mikor lekapcsoltam a dvd-t, már azt mondtam magamnak:
-"Zseniális volt a film felépítése, íve, szerkezete, forgatókönyve, dramaturgja, rendezői látása, képi világa és természetesen színészi alakítása." A Szeretni bolondulásig valahol olyan, mint az élet. 

Hogy is mondta Angélique a film végén?
- "Mindenki álmodozik a nagy szerelemről, csak én jobban beleéltem magam."
Valahol én is ilyen vagyok. "Picit" mindegyikbe "belehalok".
Hajnalban végig pörgettem életem filmkockáit más szemszögből megvilágítva és utána elgondolkodtam azon is, hogy a filmben látott hasonló „kaland" szele sokunkat megérinthetett már. Ám csak remélhetem, és bízhatok benne, hogy a mi életünk őrülete azért mégiscsak hétköznapibb.
2 megjegyzés:
Hát, ahogy elnéztem a képeket, arcokat és tekinteteket, a szívem szorult össze néha. Valahogy tudom, mi ez, valahogy tudom, hogy van ez...
És érdekel. Köszönöm!
Bár ez csak egy jól megírt forgatókönyv filmre vitt változata, de tudjuk ez nem csak a filmvászonon létező "állapot"...
Te valóban tudni fogod mi mit jelent, és Angélique mit miért is tett.
Bevallom őszintén, régi éned többször eszembe jutott a film alatt... a film végén pedig ismét büszke voltam Rád, amiért ez az "állapot" már csak múltad forgatókönyvének része.
Megjegyzés küldése