2009. július 28., kedd

Jazz és orgona

Pár hónapja azt gondoltam, barátnőmmel egyszer elmegyek egy Xavér koncertre.
Nem kerestem az alkalmat, nem kutattam, nem figyeltem a koncert dátumokat.
„Majd az élet alakítja”- gondoltam magamban. Aztán tegnap reggel csörög a telefonom. Barátnőm a vonal végén.

-„Mit csinálsz augusztus 7-én este, mert megyünk Xavér koncertre.
Mi ketten. Jegyek elintézve”…
Hogyan is gondoltam mindezt pár hónapja? Pontosan így :)
Nem ismerem Xavér munkásságát, sem őt magát, de kíváncsi vagyok mindenre. Főleg azért, mert ez a koncert nem egy egyszerű, szép hangzású orgona est lesz. Neeem. Itt jazzel lesz az egész fűszerezve.

Jazz és orgona. Hoppá, hoppá. Engem máris felcsigázott. Jacques Loussier a világhírű jazz zongorista csupán ennyit mondott az idei Xavér estekről:
„Egy különleges produkció született.
Neki vakon elhiszem mindezt. A 75 éves francia dzsessz zenész pályafutása során olyan híres sztárokkal koncertezett együtt, mint Elton John, Pink Floyd, Sting, Dave Brubeck.
Idén pedig Xavér. Azért ebbe a névsorba bekerülni nem kis dicsőség.
Mikor is indulunk? Még 10 nap. Ohhh, az még messze van.
Bár, ha októberi filmes munkánkat nézem, akkor azt is mondhatom:
-"Már csak 10 nap". Úristen, az mindjárt itt van. Minden csak megközelítés kérdése. :)
Na de addig még elég sok minden történik. Ma indulok, várnak rám Petiék, a rokonok, a barátnők…. Kellemes társaság, ízletes ételek… Borvidéken mit is ihatnék mást, mint finom borokat. :) Szeretem ezt a kellemes nedüt. Legyen az száraz vörös, legyen az rose… Mindegy. Az íz a lényeg!
Szombaton ismét esküvő…. Egy unokahúggal kevesebb a sorban :) Remek.
Ez a 10 nap gyorsan le fog peregni. Aztán máris autóba ülünk, indulunk a balatonfüredi templomhoz.

Nyár, naplemente, bor, zene. Tökéletes napnak ígérkezik.
Koncert előtt elidőzünk a sétányon, a szökőkútnál… Megnézzük az ottani grafikusokat… Vagyis, öööö, illetve a rajzaikat… Vagy fordítva? :)

Majd kiderül. Nem rajtam múlik a sorrend. Addig még van 10 nap :)
Xaver, a 2009-es nyári szezon koncertjeit, a Bachot jazzel keverő crossover műfajának szenteli és ha minden igaz, a világ legnagyobb hordozható koncertorgonáján, a Rogers Trilliumon játszik, amely hangzásában és technikai tökéletességében felülmúlhatatlan. Az orgona és a számtalan ütőhangszer fúziójából valami egészen új hangzás csendül majd fel. Már látom, ahogy örömittasan végighallgatjuk Bach munkásságának legcsillogóbb ékköveit ráadásul mindezt jazz formában.
Kiráz a hideg, ha arra gondolok a templomban milyen kuriózumú hangokat fogunk hallani. Utána beülünk egy kockás terítős, gyertyafényes, parti sétányos étterembe egy finom borra (amit én iszok, mivel a sofőr most nem én leszek) Ott átbeszéljük kinek milyen képek, jelenetek, érzések keltek szárnyra miközben megszólalt a jazz, amit lekísért az orgona.

2 megjegyzés:

KisVirág írta...

Na, majd grafikus barátunktól kérek egy kis éccakai idegenvezetést, mondjuk a Gödrös strandon... ;) gumicsónakot is kérünk a csillagok alá :)
...megjegyzem, lehet, a koncert előtt én is öblöznék, mire vége az estének, éjnek, hajnalnak (ki tudja még), már nyoma sem lesz :)

Krisztuka írta...

Értem én, le kell hűtened magad, különben... :)
... Igazad van, pasi lévén a kiszámíthatatlanság felmerülhet, tehát vele kapcsolatban semmit nem hagyhatunk a végére :)