2009. október 21., szerda

Mérleghinta

Nem titok, 33 éves vagyok, és azt kell mondanom, hogy 33 évesen kell először átélnem azt az érzést, hogy engem nem szeretnek, hanem egyenesen imádnak.
Bevallom őszintén eddigi kapcsolataim nem azt adták, amire mindig is vágytam. Valahogy a mérleg mindig el volt billenve. Az egyik oldalára mindig több figyelmet, kedvességet, törődést…pakoltam rá, míg a másik oldalon időnként fel-felbillent néha egy kis kedvesség, de amilyen gyorsan érkezett olyan gyorsan tova is szállt minden. Néhányan próbálták értékelni az általam tett dolgokat, néhányan önző módon elvárták tőlem a tetteket. Volt férjem anno abba mert belekötni, és mindezt hibának felróni nekem, hogy én mért főzök meg előre 1 hétre, mért fagyasztom le a kaját és mért figyelek oda, hogy ő mit eszik, ha nem vagyok otthon. Sosem mondtam ki neki azt, amit valójában gondoltam. -"Azért bazd meg, mert mikor hazaérek, már nincs kedvem főzni, de a meleg kaja jól esik, mert ekkor találkozunk, ekkor tudunk mindent megbeszélni és jobb egy gyertyafényes otthoni meleg vacsora mellett kibeszélni dolgainkat, és nem egy vajas kifli elmajszolása közben tenni mindezt." Szóval én ilyen vagyok. Szeretem megteremteni a hangulatot, a légkört. Teszem ezt mindazért, hogy a felgyorsult világot, picit megállítsuk, és arra a kis időre megszűnjön minden olyan dolog körülöttünk, ami zavaró lehet. Nem tudtam, hogy a gyertya fénye zavarta, vagy valójában a meleg vacsora… Aztán válásunk előtt kaptam tőle egy nagyon „kedves” mondatot: -"A főzted nagyon fog hiányozni".
Tehát maradjunk akkor a gyertyafénynél, mint hibaforrás. Volt egy másik pasim, aki bár szeretett, de együtt sosem mentünk semerre. Nem értette meg, én otthon a négy fal közt nem tudok új impulzusokat magamba szívni. Barátaimmal találkozgattam, de az nem ugyanaz, mint mikor az ember a szerelmével megy ide-oda. Neki valahogy mindig fontosabb volt az, amit ő csinált. Én háttérbe szorultam… bírtam egy ideig, aztán egyik este elalvás előtt mikor a tv-t kapcsolgatta megkérdezte:
-"Akarsz még nézni valamit?" És nem tudom honnan jött ez a hang elő belőlem, de határozottan ennyit mondtam: "-Én már semmit nem akarok." Másnap összecsomagolt, elköltözött… Most már csak mosolygok ezeken, és így utólag nem is tudom megmagyarázni mért mentem bele ezekbe a kapcsolatokba. Mért nem láttam akkor, hogy a mérleghintán én vagyok alul és a másik fél pedig fenn a magasban. Fura. Azt hiszem rájöttem, hogy eddig talán csak kapaszkodni akartam és pont olyan emberekbe, akik meg sem érdemelték mindezt. De most ez szempillantás alatt megszűnt. Nincs megfelelés, nincs kapaszkodás, szárnyalás van. Vele, általa, ő érte… és ez most jó. Szóval most 33 évesen van egy fiú, akinél nincsenek elvárások, nincsenek önző dolgok, akinek bár adok, de visszafelé olyan töménytelen mennyiségben érkezik a szerelem, a figyelem… hogy az összes pasim hiányosságát egyszerre bepótolja. De eddig hol volt? Mért nem találkoztunk? Mért most érkezett? Talán adottak a válaszok, talán: Mert mindkettőnknek tanulnia kellett sok mindent az életről az élettől, mert ha előbb találunk egymásra nem biztos, hogy észrevesszük a másikat, mert én még egy bezárt kaput néztem…Ez utóbbiról neki fogalma sem volt. Hónapokon át kitartóan keresett, próbált életjelet adni, közeledni… de visszafelé csak a közömbösség vagy még annyi sem érkezett tőlem. Csodálom, amiért nem adta fel, és minden elutasító pofon ellenére megrázta magát, majd pár hét kihagyás után talpra állt és újra a rajtkockáról indult. Talán ennek köszönhető minden. A hitének, a kitartásának, a küzdeni akarásának, az eltökéltségének, hogy találkoztunk. Ha ő az első „pofon” után feladja, ma nem biztos, hogy itt tartunk. Most már tudom mit veszítettem volna akkor.
Nem titok, 33 éves vagyok. És azt kell mondanom, hogy 33 évesen kell először átélnem azt az érzést, hogy engem nem szeretnek, hanem egyenesen imádnak.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Örülök hogy örülsz, hogy boldog vagy.
Most nincs de. :-)

P

KisVirág írta...

Hm, ismerős ez is :) egy újabb párhuzam :)
Azt hiszem, mint ahogy nekem, úgy Neked is meg kell(ett) tanulnod, hogy nem csak a másik létezik, nem csak adni lehet, hanem meg kell tanulni kapni is! Ez sem könnyű, főleg egy olyan léleknek, mint amilyen Te vagy! De most élvezd, s ne számítson az, ami másoktól előítélet, egy legyen fontos: nem külön Te, és nem külön Ő, hanem együtt TI! :)

Krisztuka írta...

Nincs de? Ajjjajjj :) Ez fura ;) Ismerve Téged, azt hiszem, ami késik nem múlik... De még ne!
Puszik

Krisztuka írta...

Drága Virág!
Lecke, lecke, lecke... nehéz a mérlegen egyensúlyt találni. De rendületlenül tanulom.
Te pontosan tudod miről "beszéltem", hiszen ez számodra sem ismeretlen fogalom.

Dániel írta...

Minden elismerésem az őszinteségednek, mert a nők nagy része sokszor tabutémaként kezeli, ha a saját életkoráról van szó. Azt mondják, hogy az életkorom nem beszédtéma, ezzel szemben mint te is, felmered vállalni önmagadat, ami nagyon szimpatikus dolog. A volt férjed nem volt képes arra, hogy saját magadért szeressen, olyannak fogadjon el, mint amilyen vagy, és legtöbbször sok mindenbe belekötött, vagy csak néha odaszúrkált, ami nem lehetett egy kellemes érzés. Főleg ha ezt minden egyes nap megtapasztaltad vagyis ezzel szembesültél, ennek hatására pedig nem is úgy törődött veled, ahogy azt egy férfitől elvárható lenne.
Megpróbált rajtad uralkodni, ahogy ez sokszor előfordul. Te pedig olyan nő vagy, akik képes elmenni a végsőkig, és ezért sokszor tényleg alárendeltségben éltél, de ez mostanra megváltozott.
Azonban mindezen képes voltál tovább lépni. Továbbra is higgadt, türelmes ember maradtál, és megtanultad azt, amit úgy nevezünk, hogy várni türelmesen. Előbb-utóbb pedig minden fáradozásnak meg lesz a maga gyümölcse, és meg is lett.
Most van egy srác, aki teljesen más, akitől megkaphatsz minden olyan dolgot, amiről eddig csak álmodozni mertél. Akkor hajrá és sok szerencsét, és legfőbbképpen kitartást!

Krisztuka írta...

Kedves Fiatalember!
Ha beismerjük, hogy az ember létét az értelem irányítja, az élet lehetőségeit pusztítjuk el.
Erre idő kell míg rájövünk, míg megtapasztaljuk, míg megértjük...
Voltak útkereséseim nem tagadom, sokszor mintáztam előző kapcsolataimat, majd egy váratlan és számomra is meglepő dologgal felülírtam életem. Nem akartam, mégis esélyt adtam ennek a fiúnak... Volt kitartásom, türelmem, hitem... ezek és a barátaim kísértek végig utamon. De úgy érzem, végre jó helyre érkeztem. Velük, általuk...

Ui: a boldogság csak akkor valós, ha megosztjuk.

Dániel írta...

Most már itt az ideje.
Reméljük a legjobbakat.