2009. március 20., péntek

Gyógyulásom útján

Megvan a legújabb kontrol vizsgálatom eredménye. Vérlemezkéim még mindig nem a legjobbak, bár már közelebb értem a referencia értékekhez. Májfunkciót most nem vizsgáltak, de ez valójában nem is aggaszt, hiszen a máj úgy működik, hogy magától regenerálódik. (nem tudom említettem e már, májam roncsolódott a legjobban a sugárkezelés végett) Igen, hivatalosan ki merem jelenteni, hiszen papírom van róla: rosszmájú vagyok. :-) Egyik barátom szerint egyszerűen csak nem kéne ennyit innom :-)
Előkerültek fehérvérsejtjeim is :-) Nem tudom hol bujkáltak, nem tudom hogy találtam meg őket, de a lényeg: Meg vannak! Ha nem is mind, de jelentem kellő számmal rendelkezem belőlük.
Ebből következik, hogy a jód felvételem is javulhatott... Ugyanis ez szoros összefüggésben van a fehérvérsejttel.
Most jön egy 3 hetes "pihenős" etap, utána újra vizsgálatok :-)
Mivel szemem állapota nem javult, ezért visszamentem a szemészetre is. Röpke két órás padon ücsörgéses várakozás után be is jutottam. Egy másik dokinő fogadott. Ő első ránézésre jobb fejnek tűnt kolleganőjénél. Gyorsan elhadartam tüneteimet és végre beinvitált abba a szobába, ami múltkor előttem zárva maradt. (akkor romlott el a gép, amikor beléptem. Lehet kiütöttem sugaraimmal) Odabent minden sötét, csendes, jól hangszigetelt. Nekem picit egy hangalámondó szobára hasonlított. Na nem olyanra, mint amilyen az MTV-ben vannak, mert azok siralmas állapotúak. Szóval letettem fejemet a megadott vastartóra és hirtelen egy szempillantás alatt egy pontban vakító, már már bántó fény tárult elém. Minden oldalról, minden lehetséges módon megnézett. pl. még felső szemhéjamat is „felhajtotta” és , kifordította. Ne rázzon ki Téged a hideg, én is túléltem! Közben, számomra értelmetlen rövidítéseket diktált asszisztensének… Felőlem lehettek volna felségjelzések is :-) vagyis nem, mert azokat legalább értettem volna. Aztán előkerült egy másik gép. Szemdülledést vizsgált vele. Egy egyenes pálcát vett elő, aminek két végén egy-egy mozgatható, vagyis csúsztatható mérőjelzés található. Ezt közvetlenül a szemem távolabbi széléhez illesztette, a mérőjelzést pedig eltolta az orrnyergem irányába. (Így bekerítette szemeimet) Bevallom őszintén picit aggódtam, mert mi van, ha véletlenül elmozdulok és elég pár milliméter, máris szememben a vas. Mit kiáltok? -"Jaj, a vasrúd beleállt a szemembe? :-) Már nem is szemüveg kell nekem, hanem egy új szem"… Szóval azért a zabszem a fenekemben volt. Szerencsére ez csak képzeletvilágom képe maradt. Egy 18-as számot diktált ennél a vizsgálatnál asszisztensének, ami állítólag teljesen normális. Majd mikor azt gondoltam végeztünk, még újabb vizsgálatot csinált rajtam. Átvilágított egy zseblámpának látszó tárggyal. A fekete levest, természetesen a végére hagyta. -"Magának mindkét alsó szemhéja meg van repedve(!), szemei valószínűleg valami allergia végett gyulladásban vannak. Nem csodálkozom, hogy folyamatosan könnyezik." Új szemcsepp, új szemkrém. Ezt, belülre már nem kell kennem… attól Ő megkímélt. Mondtam, hogy jobb fej volt! :-)
Hát itt tartok. Az új kezelésnek, a fenti eredmények alapján, azt hiszem jó alapokkal vághatok majd neki. Ismét jól haladok utamon. Nem aggódok, nincs bennem félelem. Tudom, egyszer majd célba is érek.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ha allergia, akkor nem kéne kideríteni mire vagy allergiás?
Valahogy logikusabbnak tűnik a probléma megszüntetése, mint a folyamatos tüneti kezelése...hmmm
Lehet semmi összefüggés a "betegséged" és a szemed között, csak találtál valami frankó új öblítőt, vagy egy jó kis IKEÁ-s párnát. :-)
De hát nem vagyunk orvosok, ők jobban tudják.
Jön a tavasz ideje szervezgetni mikor jössz kempingezni! Igaz a májfunkciód itt megzakkan egy kicsit, de a "csapat" tudatmódosító hatása kárpótolhat érte.
U.I.:Nem furcsa hogy már kell villanyt kapcsolnod esténként a szobádban? ;-)
P.

Krisztuka írta...

Orvosi diagnózis ide vagy oda az allergia vizsgálatra el fogok menni.
Rátapintottál erre az öblítős dologra. Tegnap este még gyorsan elindítottam egy mosást, hogy viszonylag időben ki tudjak teregetni. 21h-kor meg is állt a gépem, szedem ki a ruhákat és valami gyanús volt. Nem éreztem öblítő illatot. És tudod miért? Mert elfelejtettem mosószert és öblítőt rakni a mosógépbe:-)

Májam végett nem aggódok. Ha a Tied is bírja, enyémmel sem lesz gond:-) Te régebb óta edzésben vagy :-)

Ui: Jön az óraátállítás a nyári időszámítás, így végre nem fogyasztok majd annyi áramot:-)
Május környékén viszont a teraszon lévő napelemes kis lámpáim mellé elég lesz csak pár percre oda állni, egész éjjel világítani fognak:-) Majd lemegyek hozzátok, feltöltöm a Tieteket is. Így lehet spórolni. :-)