2009. március 15., vasárnap

Helyzetjelentés

Már csak pár nap és irány a fehérvérsejt kontrol. Mint egy jó diák úgy készülök erre a vizsgálatra. A „tanár” által előírt feladatokat betartottam. Hogy szem előtt legyenek azok a termékek, amiket nem ehetek, ezért jól látható helyre a hűtőm ajtajára tettem. Bár fejből fújom, de jobb megelőzni a bajt, mint megijedni tőle. Először a kávémhoz még ittam tejet, majd megszoktam a tej nélküli koffein adagot is. Leveseimet tejföl, habarás… nélkül készítem el. Nem mondom, hogy a legfinomabbak, de ehetőek. Mivel kerülöm a szénhidrátot, (tésztát sem eszem) maradnak a gyümölcsök, a párolt zöldségek, a párolt vagy sült húsok, amiket pácolnom sem szabad, mert tiltólistásak. Nehéz így étkezni, hogy se tejtermék, se szénhidrát. Jó ez utóbbi az én hülyeségem, de rájöttem ez az, ami fogyásomat elősegíti. Megéri a lemondás, mert már néha látom a -8. kilót is. Most azon vagyok, hogy ez a részeredmény stabilan beálljon. Menni, fog, hisz kitartó vagyok. Egyszer fogadásból lefogytam 1 hét alatt 10kg-ot. Napi 3 banánt ettem és bekrémezve, befóliázva, dunsztolva tornáztam. Ez még nem is lett volna baj, de rávettem 3 nadrágot, több pulcsit és a végén egy tollkabátot. Mint a reklámokban látható Michelin gumiemberke úgy néztem ki. Végére már annyira legyengültem, hogy sokszor szédültem, rosszulléteim voltak. De hát a fogadás az mégis csak fogadás. Akik nem ismernek és olvasnak, biztosan úgy képzelnek el, mint egy iszonyúan elhízott, idősödő, életúnt vénasszony, aki állandóan szenved. Szenved a rá rakódott feleslegével, betegsége mellékhatásaival… Pedig ez nem így van. Elárulom, még csak idén leszek 33 éves, mindig mosolygok, mindenben keresem a pozitív oldalt, az életet adta lehetőségeket pedig szeretem kiélvezni. A súlyomhoz legyen elég annyi, hogy ezzel a számmal, amit a mérleg mostanság mutat a nem molett lányok táborát erősítem. Most jól érzem magam a bőrömben. :-)
Egy dolog az, ami nem javul. Az pedig a szemem. Így vissza fogok menni a szemészetre is. Soha életemben nem jártam ennyit orvosnál, mint az elmúlt 1 évben. Körzeti dokimnál található kartonomon eddig csak a "szokásos" betegségek szerepeltek. Pl. bárányhimlő, torok - és mandula - gyulladás... Jelentem behoztam az elmúlt évek „lemaradásait”. Pedig minden este, remegő kézzel a szemembe is csöpögetek a krémből, (hiszen ez az előírás) ami után rögtön aludni kell, mert a nyitva tartása fura érzésekkel jár. Ebből is tudom, ment a szemembe krém :-)
Ma reggel is már folyik a „szemem”, állandóan könnyezek. Sminket már több mint 2hete nem tehetek fel arcomra, mert azonnal elmosódik. Mint egy rém, úgy nézek ki ilyenkor. Na, nem smink nélkül :-) hanem sminkkel. Utána néztem ennek a fehérvérsejtszámos dolognak is. A fehérvérsejtek igen jelentős szerepet töltenek be a betegségkeltő baktériumokkal szembeni ellenállásban, és nem csak a vérben, hanem a test szöveteiben is megtalálhatóak. A csontvelőben és a nyirokcsomóban keletkezik. A lép és a csecsemőmirigy készíti fel a későbbi feladatai ellátására. Többféle fehérvérsejt létezik. Ezen altípusok a differenciált vérképpel határozhatóak meg. Átlagérték 4000-9000 Mio / mikroliter. Megnéztem, nekem 3000 Mio / mikroliterem van jelen pillanatban.
Fokozott pusztulás észlelhető kemoterápia, illetve sugárterápia alkalmazása esetén. Csökkent fvs szám észlelhető vírusfertőzésekben, egyes gyógyszerek szedése mellett is. Esetleges csontvelő károsodást is jelezhet a fehérvérsejt csökkenése. (nagymértékű röntgenhatásnál, rák- vagy pajzsmirigy- gyógyítására használt gyógyszerek alkalmazásánál) És ez az! Én ugye kaptam már radiojód sugárkezelést, és nemrég elkezdtek velem gyógyszert is szedetni. Hát itt van a kutya elásva. Meg a jódnál! Megmondom őszintén, már várom a szerdát, amikor megszúrnak és kivizsgálják azt a 3-4 fiola vért, amit levesznek tőlem. Illetve a csütörtök a döntő, mert valószínűleg akkora lesz meg eredményem. A legrosszabb állapot a várakozás. Nincs bennem rossz érzés, tudom minden jó lesz. Azért is, mert egy számomra fontos fiútól a minap kaptam egy szívet, melengető e-mailt. Nem volt bő lére eresztve, nem volt benne olyan, ami garantálná a happy enddel végződő filmet. Még nem! Mert bár a repülőjáratok késhetnek, az e-mailek is, :-) de legalább már tudom, (vagy csak remélem?) ha jön, ha elém áll, nem kell azon morfondíroznom, vajon mi lehet a fejében? Ugyanis egy halovány reménysugárnál sokkal erősebb fényt tárt írásában elém, ami színesben pompázik. És ugye a színek, amik megadják a szépséget, a tartalmat, a jó érzést... Már csak várnom kell, a járat érkezéséig. Ami egyszer, (már nincs 1 hónap, juhéjjj) egy 23 órás repülés után landolni fog Ferihegyen. De ez mind-mind jövő idő. És mi a jelenben élünk, nem a jövőben!

Ui: Most repkedek, és kérlek kedves P. ne ránts vissza. Még ne! Most ez jó Nekem. A többit meg az élet úgy is "elrendezi".

2 megjegyzés:

KisVirág írta...

Látom, P. hallgat... helyes :) Te pedig tárd ki szép kis szárnyaid és engedd, a szél vigyen egyre feljebb! :)

Névtelen írta...

Hallgatok és drukkolok. Néha tudom mi a dolgom. :-)
Csütörtökön meg várom a jó híreket.
P.